-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:7774 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

آيا تمام علما به مكروه بودن خواندن قرآن در زمان حيض عقيده دارند؟ در زمان حيض سر

سجاده نشستن و دعا خواندن مستحب است , پس دعاهايي كه از قرآن است چگونه مي باشد؟

مراجع , خواندن قرآن (بيش از هفت آيه ) را براي حائض مكروه مي دانند. مگر سوره هائي را كه آيه

سجده واجب در آن مي باشد كه بنابر فتواي امام خميني (ره ), آيت الله اراكي (ره ) و آيت الله بهجت , خواندن ];ح ح

اين سوره ها (از اول تا آخر) حرام است , و بنابر فتواي آيت الله خوئي (ره ), گلپايگاني (ره ), صافي , سيستاني ,

تبريزي , زنجاني و مكارم خواندن خود آيه سجده واجب حرام است . (يعني سوره هايي كه سجده واجب در

آن ها است مي تواند با اين كه مكروه است بخواند, ولي هنگامي كه به آيه سجده رسيد, خواندن آيه سجده

حرام است و بايد آنرا رها كرده , آيه بعد را ادامه دهد.(1 خواندن دعاهاي قرآني , مكروه است .

پي نوشت ها:

1- توضيح المسائل مراجع , ج 1 مسئله 477و 45و ذيل آن .

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.